Konsept

Rast er en minilaiv om en gruppe eventyrere som slår leir et sted i villmarken. De er på vei hjem etter å ha utforsket en farlig hule, der de har nedkjempet beist og røvet fabelaktige skatter. Nå skal skattene fordeles og gruppa skal planlegge hvor de skal begi seg videre. Men hvordan skal det gå når en rolle er håpløst forelsket i en annen, selv om de har totalt ulikt livsholdning. Og er det noen som har gjemt unna den kostbare amuletten «Habakuks øye»? Hvem var det forresten som utløste fellen som knuste hobitt-tyven Dilo?

Hva laiven er og ikke er

Siden vi ikke har fått noen påmeldte SIS utgår dette elementet fra laiven. Her er noen videre punkter om hva Rast er ment å være, og hva den ikke er:

    Rast er...
  • en lek med genrekonvensjoner fra fantasy, og spesiellt Dungeons and Dragons.
  • en laiv der vi tar i bruk improvisasjon, metateknikker og eksperimentelle spilleformer.
  • en kortvarig, billig ettermiddagslaiv i Laivfabrikk-serien.
  • en laiv med fokus på kammerspill og samspillet mellom rollene.
  • en laiv som passer både for nybegynnere og gamle laiv-veteraner.
    Rast er ikke...
  • en dæljelaiv. Regn ikke med å få brukt pæddasverdet noe særlig (men det er gøy om dere tar det med)
  • en laiv med høye krav til kostyme og stæsjnivå.
  • en laiv som tar seg selv veldig høytidelig.

Arrangør

Håken Lid

Ole Peder Giæver

Dokumentasjon

23. Juni, 2009

View all photos